fredag 18 maj 2012

Det gick bra

Såhär två dagar operationen känns det rätt bra. Har inte gjort så ont efter som jag hade trott och själva narkosen gick bra då jag fick någon specialnarkos för jag mår så fruktansvärt dåligt efter. Ja jag kanske ska säga hur själva operationen gick, vad de hittade. Min läkare sa att själva leden ser jättebra ut och är fast och fin ut - tack och lov. Men jag hade någon broskbildning mellan kotor i handen (var rätt nyvaken så jag tog inte in all info 100 %) som inte riktigt skulle vara där som de skrapade bort. Jag ska fråga mer om det när de ska ta bort stygnen den 30:e.
Tack och lov att jag har så fina underbara vänner som har hjälpt mig de första dagarna! En av dem hämtade mig efter operationen, den andra hämtade Lyra på dagis och ordnade mat och allt under kvällen och sov även kvar över natten, när hon gick till jobbet så kom nästa vän som hjälpte mig. Tex har ni tänkt på hur svårt det är att sätta upp håret i en handduk efter du har duschat med en hand?=)
Fina underbara vänner!



Är lite blå på högerhanden då jag har så små blodkärl som gärna smiter när de ska sticka in nålen.. så de fick ta ett annat ställe..

Inte alls svullen
Alex tog ett foto på kvällen efter operationen när jag sov i soffan och mina underbara djur vill ju såklart vara med matte när hon mår dåligt<3

6 kommentarer:

  1. Skönt att allt gick bra och tänk så värdefullt och så lyckligt lottad man är med goda och fina vänner som ställer upp i vått och torrt, själv har jag dock inte många vänner, men har en vän som ställer upp i vått och torrt...och det betyder väldigt mycket. Mvh.Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner mig verkligen lyckligt lottad över att ha så himla fina vänner! Och även så underbara djur som känner av att matte mår dåligt, de har de där två alltid gjort <3

      Radera
  2. Hoppas nu att det här gör skillnad så att du inte längre behöver ha så ont. Hör av dig om du vill ha hjälp med nått.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas verkligen det! Tack kära du =) Kram!

      Radera
  3. I nöden prövas vännen heter det ju...och dina vänner har bestått den prövningen! Inte alla förunnat vet jag av erfarenhet.
    Krya fortsatt på dig!

    SvaraRadera